måndag 19 augusti 2013

Att flytta hemifrån

Tjing !
 
Då har sonen flyttat hemifrån, till en ny stad, till egen lägenhet (att dela med två andra goa killar), till att tvätta, laga mat, diska, städa, handla mat, hushålla med pengar, hitta i en ny stad, ny klass med 23 killar han aldrig har träffat, nya lärare, ett gäng härliga triathleter, ingen mamma eller pappa som säger till att nu får du nog planera din tid, har du med dig det och det, glöm inte att ta med frukt, alltså inga tjatiga föräldrar. Det är mycket att tänka på när man är 16 år, men jag är helt övertygad om att han kommer att fixa detta galant och kommer få en resa för livet.
 
Vi har gjort i ordning Erics rum, men fortfarande saknas en del som vi kom på när vi flyttade in de andra sakerna i går. Vi ska till Eric på fredag så då tar vi Ikea på vägen och fixar resten. Tycker att det är viktigt att det blir mysigt och hemtrevligt, och att han ska trivas förstås.
 
Hemresan i går var inte så rolig, det känns i mammahjärtat, men man får försöka att bita ihop. Är Eric lycklig så är hans mamma och pappa lyckliga. Men jag trodde väl inte att han skulle flytta hemifrån när han var 16 år.
 
Min lille :)
 
 
Jag hoppas att allt är bra med er och att måndagen har varit bra.
 
Nu säger jag kram och god natt.
Pia

1 kommentar:

  1. Jag tror att din lille kille kommer att klara sig galant, tänk vilken ny erfarenhet för honom men så klart det gör ont i mammahjärtat!
    Grymt jobbat på Ironman, vilken tävling/utmaning det där är... Galet ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera