tisdag 1 oktober 2013

Att reklamera

Tjing !
 
Det där med att reklamera något som man har köpt till butiken igen är inte riktigt min grej, tycker det är lite jobbigt. Så jag brukar skicka Niklas istället, hehe
 
Men nu hade jag ett par kängor som jag har använt i några få veckor som har börjat knarra. Störande till tusen och så kan man ju inte ha det. Sagt och gjort jag gickt tillbaka till butiken och frågade lite försiktigt om det verkligen skulle vara så....
 
Hon som arbetade i butiken tittade på mig lite märkligt och jag var beredd på ett försvarstal. Men icke... "Jag skickar tillbaka dom och du får ta ett nytt par, så ska det absolut inte vara"
Oj, det gick ju lätt, men varför ska man känna obehag över att reklamera något som inte är som det ska ? Känner ni som jag ?
 
Som tur är händer det inte så ofta, men ändå.
Om jag kommer handla där igen ? Så klart att jag gör :)
 
 
Nu hänga tvätt och sen blir det Gunilla Persson, hemska människa, men jag kan inte låta bli att kolla, undra vad hon har för sig för tokiga saker idag.
 
Ha en fin kväll !
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Bra att du tog steget och vågade reklamera. Det är viktigt att vi vågar klaga på de varor som inte håller måttet. Tror att vi alldeles för ofta accepterar brister när vi i själva verket borde reklamera. Bra gjort av dig! Skönt att du fick ett bra bemötande också. Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Ååå jag känner igen mig, gillar inte heller att reklamera saker... man vet ju aldrig hur de i kassan ska reagera. Gott att det gick så smidigt =) Kram på dig Mia

    SvaraRadera
  3. Tycker inte heller om det =) Dumt egentligen. Ska nog bli bättre på det.
    Missade fruarna igår ju, men ikväll är det arga snickaren, det missas inte *skrattar*
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jag verkligen avskyr att reklamera, tycker det är tidskrävande och ofta blir man inte beemött på det viset man hade hoppats på. Kul att det löste sig för din del. Hollywoodfruarna missade jag igår så det får jag ta igen ikväll :) Ha en fin onssdag

    SvaraRadera