tisdag 7 januari 2014

Att sakna någon

Tjing !

Då var Eric tillbaka i sitt andra hem igen då, i Motala, efter långt och skönt jullov, det har varit underbart att ha haft honom hemma så länge. Han börjar inte skolan förrän i morgon men ville åka upp några dagar tidigare, vilket jag kan förstå då han har någon han har saknat där.
Och nu kan jag bara konstatera att det är fruktansvärt tyst och tomt här hemma.

Jag saknar hans grejer som ligger utspridda lite överallt, jag saknar musiken han spelar så det ekar i hela huvudet, jag saknar att ställa klockan mitt i natten för att åka och hämta honom hos kompisar, jag saknar hans ruffsiga hår där han halvligger i soffan med telefonen i handen som han för allt i världen inte släpper, jag saknar brottningsmatcherna vi har, då jag visserligen inte har en chans utan flyger som en liten vante...men ändå. Jag saknar hans härliga skratt och hans målmedvetenhet.

Känns som vi får ta ett besök till Motala snart för jag tror inte jag kan vänta tills han kommer hem i början av februari, det är läääänge dit :)

 
 
Det är städat, tyst och tomt
 
 
 
 
Ha en mysig kväll.
Kram Pia

10 kommentarer:

  1. Kan förstå saknaden, när min nioåring sover hos kompisar så saknar jag ihjäl mig efter honom...
    Snart så svisch är det Februari!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh, jag förstår dig! Jag pussar barnen så de blir ilskna varje dag efter jobbet, bara för att jag älskar dem så. Både fasar och ser fram emot att se dem växa upp.

    SvaraRadera
  3. Javisst är det härligt när de utflugna barnen är hemma. Vi hade turen att få hem vår dotter nästan en hel vecka, vilket känns underbart. Dock har vi ju lite närmare till henne än vad ni har så vi ses allt lite oftare :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är tyst och tomt... Men vilket underbart rum!!! Älskar´t!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Jag hittade sonens kvarglömda deodorant utanför bastun i kväll och fick en riktig superlängtan…
    Så tänkte jag att det är bra underbart att ha någon att längta efter så mycket, det är inte alla förunnat.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  6. Förstår saknaden och längtan. Lite som när min son gjorde lumpen och var borta längre perioder..! Väldigt smakfullt rum han har, sonen!
    Tisdagskram Kate

    SvaraRadera
  7. Det är svårt det där när barnen blir stora och flyttar hemifrån. En av våra töser har hittills flyttat men vi har fortfarande tre kvar hemma i några år till så helt tomt blir det inte. Förstår att det blir en omställning när huset blir tomt. Kramar Liza

    SvaraRadera
  8. Ja, jag kan tänka mig att det blir tomt!
    Vi brukar prata om det här hemma, jag och mannen, vi som har fyra barn ganska så tätt. Tänk om de flyttar allihop under ett par års tid…. vad tomt det kommer bli!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Förstår din saknad - Waoo så fint rum fast...tomt som "sagt"
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Det är nog så det ska vara med ens barn... det ska nog finnas saknad när de går ;-)
    Kram

    SvaraRadera