fredag 11 juli 2014

Lite gott att fika på

Tjing !
 
Vid denna tiden på året med mycket sol och bad är det ju alltid gott att ha något att fika på. Jag har snott detta receptet hos någon bloggerska, men kommer tyvärr inte ihåg hos vem...så förlåt.
 
Men jag vill gärna dela med mig av det då jag tycker att dom blev riktigt goda :) 
 
Jordgubbsmuffins med vit choklad
 
3 ägg
2 dl socker
1 1/2 dl vispgrädde
100 gram smält margarin
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
2-3 tsk vaniljsocker
1 citron, både skal och saft
100 gram hackad vit choklad
1/2 liter (eller efter tycke och smak) hackade jordgubbar
 
 
 
Blanda ihop allt och rör försiktigt ner jordgubbarna det sista.
Fördela smeten i muffinsformar och grädde i mitten av ugnen, 200 grader i ca 20 min.
 
Lycka till !
 
Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ser lockande ut men är inte så mkt för kakor men fina bilder o jag följer dig nu på instagram goldheart63 :) kram

    SvaraRadera
  2. Ser så himla gott ut, måste testas.

    SvaraRadera
  3. Kan varmt rekommenderas. Go fika:)) kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Oj, så gott det lät. Måste jag testa, kram

    SvaraRadera
  5. Mmmmm vad got. Jo en del gofika blir det. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Mums!! Här fick det bli chokladbollar idag när vi plötsligt fick trevligt sällskap :-)
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Oj oj, låter riktigt gott :) Kramar Liza

    SvaraRadera