söndag 14 september 2014

Happy Sunday

Tjing !
 
Hur mås det idag ? Här hemma är den en soft söndag morgon, frukosten är intagen till nyhetsmorgon. Där det pratas om valet såklart. Det är ju inte det att jag inte fattar att detta är hur viktigt som helst och att rösta ser jag som en självklarhet. MEN jag tycker faktiskt att det ska bli skönt när det är över, det har varit lite för mycket pajkastning för min smak.
 
Igår var vi i Tranås (Niklas är kvar) och kollade på hockey, vår vänners grabbar är med och spelar i TV-pucken. Vinner dom idag också får vi nog snart se dom på tv. Grymt duktiga grabbar och jag håller alla tummar jag har :)
 
Vad händer annars idag då ? Jag ska pyssla och fixa lite här hemma sen blir det lite träning senare i eftermiddag.
 
Solen den försvann lika fort som den kom så jag har tänt ljus och myser lite. Min kammarljusstake brukar få komma fram ur gömmorna så här på höstkanten. Den är höst för mig.
 
Nu ska jag ta tag i denna söndag som jag tror blir väldans bra !


 
På denna byrå plockas prylar fram och tillbaka hela tiden.

 
Happy Sunday till er mina vänner !
Kram Pia

10 kommentarer:

  1. Vilket sammanträffande, jag har också en byrå med i dagens inlägg, där det också byts ut med jämna mellanrum. :-) Här blir det träning redan, så man kan softa i eftermiddag, då sambon kommer hem. :-) KRamizz Laila

    SvaraRadera
  2. Haha jag skrev detsamma om valet i morse :-) Skönt när det är över!
    Här plockas det också fram saker och ändras lite efter årstider och humör :-) Hoppas du får en fin söndag.
    Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt att tända ljus ;)).......fint där på byrån.
    Ha en fin söndag...
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att få tända ljus. Dock springer min snart 3 åring runt och släcker dem ganska så snabbt. Så det är mycket sällan jag tänder ljus.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag är också glad att allt val tjat är över...
    Mysigt att tända ljus nu

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Så vackert - Gillar ljusstaken :)
    /Kram

    SvaraRadera
  7. Mycket fint! Mycket val nu....Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Den kammarljusstaken gillade jag! Helt i min smak. Man ska ju vara tacksam över vår fina demokrati, meeeen, som sagt: Denna pajkastning... :(
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig. Skönt att allt lugnar ner sig lite på valfronten ;-)
    Så fint du har det. Mysigt!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  10. Vad jättefint pyntat på byrån, vackra detaljer som bildar fina blickfång.

    Sitter just nu och ser valvakan, ser ut som att vi får en regimskifte.

    Kramiz aka

    SvaraRadera