onsdag 29 juli 2015

Den där gula på himlen

Tjing !

Hur mår ni idag denna gråa och regniga onsdag ? Har ni som jag börjat ge upp hoppet om sommaren? 

Jag älskar verkligen hösten, tycker det är skönt att krypa in, tända lite ljus och äta något mustigt gott OM det har varit en fin sommar. Jag vill känna när jag börjar jobba att jag är klar med sommaren, fina höstdagar vill jag ju förstås ha, men klar med att packa picknickkorgen och handduken till stranden. Men nu har jag ju ta mig tusan inte varit på stranden en enda gång, inte badat i havet, känns som man är blekare nu än innan semestern började, suck. Ja jag vet, inte mycket man kan göra åt det, men lite deppigt är det. 

Vi försöker ändå hitta på lite roliga saker och åka på lite utflykter och träffa vänner och familj, men det är ju så mycket roligare om den där gula på himlen kunde visa sig någon gång ibland.  

Igår hade vi i alla fall våra vänner här hemma på lite grillat, alltid mysigt och trevligt.

Fick en söt liten bukett blommor, och blommor är väl något som man alltid blir glad över, eller hur ?




Nope, nu ska jag börja packa lite, i eftermiddag åker vi till min bror med familj till deras stuga och sover över. I morgon åker vi upp till Motala till Eric och på lördag morgon åker vi till Malmö på tävling. Japp, det finns att göra även om inte solen visar sig :)

Ta hand om varandra !
Kram Pia

10 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Saknar de där fina kvällarna då man aldrig vill gå in och dagarna på stranden med en bra bok och god fikakorg.
    Här hittar vi också på en massa saker men som sagt, den där gula runda varma är saknad.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur du känner och tänker. Sommar ska vara sommar och sen kan man njuta av hösten.. Ha det så trevligt på resorna/tävlingen Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Håller med dej...ingen rolig sommar!!...men vad ska man göra åt det....man kan hoppas augusti blir bättre, men jag tvivlar på det....jag följer SMHI och det ser inte lovande ut....hoppas vi kommer iväg till Turkiet också...det är ju lite oroligt där nere nu....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Jag håller med det är en riktig tråkig sommar... inga härliga kvällar alls, vi har ju uterummet och häromdagen när vänner kom så svepte vi n i filtar på kvällen, vi har ingen värme där inne (ännu) men är man några stycken så blir det ganska varmt i alla fall... men vi satt faktiskt hela kvällen där ute!

    Hösten är också min favorit årstid

    Hoppas att ni får några trevliga dagar, och kikar solen fram så skicka lite hit

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. precis sådär känner jag med, jag är inte färdig med sommaren... nåja, hoppet är ju det sista som överger oss, och jag har ju en veckas semester kvar, så kanske, kanske!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vacker bukett ♡ ...
    /Sommarsemesterkram!

    SvaraRadera
  7. Visst känner man sig lite snuvad på sommaren. Jag som med bestämdhet hävdar att jag inte är intresserad av utlandsresor på sommaren får nog tänka om.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja en önskar sig onekligen lite sommar innan hösten kommer. Hade tur och var ledig de där riktigt fina dagarna. Nåväl en får göra som du gör och sysselsätta sig och strunta i att vädret inte begriper att det är sommar. Kramar Liza

    SvaraRadera
  9. Håller med dig, jag tokgillar också hösten! Men helst ska det ju ha varit sommar på riktigt först... Jag har ändå tyckt att det varit skönt att vara ledig och har trotsat vädret genom att gå i klänning/kjol så gott som varje dag. Trots avsaknaden av värme. Jag som egentligen alltid fryser, undrar hur det kan komma sig! ? ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Menar du solen...... visst är man lite snopen och känner sig snuvad på sommaren i år. Men man får bara lära sig att inte hänga upp sig för mycket på vädret, annars skulle man ju vara deprimerad hela sommaren. Och visst är hösten mycket mysigare om man har fått uppleva en bra sommar innan (och nästan tröttnat på värmen).
    Kram J

    SvaraRadera