fredag 21 augusti 2015

Fredag igen och frukost

Tjing !

Yes !!! Då var det fredag igen, så himla skönt, och det fina vädret ser ut som det kommer att hålla i sig ett tag till, det gillas.

Försöker äta lite nyttigare nu när jobbet har kommit igång, men det är inte lätt, jag kämpar med att lära mig att äta kvarg till frukost, det är verkligen inte gott, men skam den som ger sig, jag kämpar väl ett tag till :)




Gillar ni kvarg ? Eller har ni några andra bra förslag på frukost ?

Fin dag till er mina läsare !
Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Naturell kvarg är jag inte så förtjust i, så vi blandar den med fun light jordgubbssaft, och helt plötsligt har man typ en krämig jordgubbs yoghurt....jättegott! :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Nja, kvarg är ingen favorit för min del. Snygg skål! Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte heller kvarg, men den där snygga skålen kan ju hjälpa upp det hela lite :-)
    Mannen brukar äta smaksatt kvarg, fast den sockerfria, har förstått att det finns en del med massor av socker i och då känns det ju lite onödigt.
    Ha en finfin fredag!

    SvaraRadera
  4. Åååå ja jag är i kvargträsket... smaksens så gott!! Köp inte dom smaksatta, alldeles för mkt socker
    150 g kvarg, tio mandlar och lite frukt på äter jag som ett mellanmål typ nästan varje dag!

    Något annat som är gott och nyttigt till frukost, denna yoghurt äter jag gärna:
    en banan
    en halv avokado
    en näve hallon (eller mer om man vill åt hallonsmaken)

    mixa allt till en pure/yoghurt
    lite kokosflarn på (ej "vanlig" kokos), äppelbitar och ett ägg till...

    trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ju dom smaksatta men de innehåller ju så mycket socker att de inte går att äta.... Däremot har jag fått dille på gammal vanlig hederlig filmjölk nu efter flera år i naturell yoghurt-träsket. Den naturella kvargen faller inte mig heller i smaken, plus att konsistensen är lite skum... Kram J

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte heller kvarg... tar en macka istället. Men jag ska också tänkt börja köra igång med lite mer hälsotänk nu när semestern är över och rutiner tar vid. En idé jag tänker är att försöka äta lite nyttigare och att dra ner på portionerna.

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  7. Har tänkt några gånger att jag kanske kan lära mig att äta kvarg... har inte lyckats särskilt bra med det. Kanske med mycket bär och egengjord musli :-)

    Kram på dig och njut av solen i helgen.

    SvaraRadera