måndag 21 mars 2016

En helg i Malmö och lite Tyskland

Hallå på er !

Mår ni bra ? Har ni haft en skön helg ?
Vi har varit i Malmö i helgen med vänner och visst kände jag i ögonen att våren hade kommit dit, men det var kallt och blåsigt.

Vi har haft en super mysig helg med en massa skratt. Vi åkte i fredags eftermiddag till Malmö och bodde på hotell Park inn. Vi brukar bo där när vi är i Malmö på tävling med Eric, jätte bra och fint hotell.

Hur som helst när vi kom dit var det i stort sett bara att gå och lägga sig. Vi skulle upp tidigt för att ta en snabb tur till Tyskland för att handla lite gosaker. Vi är inga storkonsumenter vad det gäller alkohol så detta var den första resan över för oss, ja det var verkligen en upplevelse, haha.

Här kommer en liten bildbomb över vår resa.

God hotellfrukost


Kaffe på båten



Att man fick provsmaka, det blev jag lite smått förvånad över, men det var ju bra :)


Vi tog en promenad längs med hamnen när vi kom tillbaka till Malmö på eftermiddagen, en kall men skön promenad. Det är så vackert här.





Vi har ätit alldeles för mycket med väldigt väldigt gott


Vi har sovit gott


Och vi har förstås haft ett härligt sällskap och en super mysig helg.

Men nu är snart måndagen avklarad och det är en kort vecka och snart kommer Eric hem, längtar.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Smart med provsmakningen... 1) Man köper inte "grisen i säcken" och kostar kanske på sig en flaska extra 2) Man blir lätt mer frikostig med inköpen när man är lite lullig... Fråga mig jag vet, sist jag tog ett glas vin till shoppinglunchen kom jag hem med en massa "konstiga" plagg =) Stor kram Mia

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg. Mysigt att snart få hem sonen. Kram Suss

    SvaraRadera