onsdag 5 oktober 2016

Fläskfilégryta

Tjingeling !

Som jag skrev i helgen så gjorde jag en supergod fläskfilégryta. Älskar goda grytor så här på hösten. Tänkte dela med mig av det, så här kommer receptet.

Här hade jag klyftpotatis till, men på veckorna brukar det bara bli sallad eller broccoli, funkar fint det också.




Fläskfilégryta 4 pers

ca 800 g fläskfilé

2 tsk dijonsenap

1 röd paprika

1 vitlöksklyfta

1 chalottenlök

1 msk tomatpure

färska champinjoner

1 msk kalvfond eller efter smak

3 dl grädde

1 dl creme fraiche

salt och peppar

lite cayennepeppar 

Stek köttet i mindre skivor, krydda. Fräs lök med vitlök och paprika. Stek champinjonerna för sig. Lägg allt i grytan.
Tillsätt resten - låt koka ihop, sänk plattan och koka under minst 10 minuter.

Sååå gott !


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Låter galet gott!!
    Snor det med mig=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Gottigt !!...det där skulle min sambo gilla, som älskar kött !!
    Ha en fin dag !
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Mmmmums , så gott!! Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera