fredag 13 januari 2017

Välkommen fredag

Wiii.....fredag, underbar känsla.
Visst är det skönt med de där korta veckorna som vi precis har haft, men inget går väl upp mot den riktiga fredagskänslan. Fredagsbuketten, den smarriga maten och lite rödvin som pricken över det berömda i:et. Härligt !!

Julen åkte ut strax efter nyår här hemma, så nu är det härliga våriga tulpaner i vasen här hemma hos oss. Älskar tulpaner.

Nu lite jobb, sen fredagsmys, kan hända att det blir lite längdskidor efter jobbet också.....
jag är pepp !!




Fin fredag till er och var rädda om er....det är ju fredag den 13:e idag. Är ni skrockfulla ?
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Jag är laddad för fredagsmys (som jag längtat). Julen åkte ut före Nyår, så även jag fyller huset med våriga tulpaner. Är lite skrockfull så fredag den 13:e är i ingen favvo.
    Kram och ha en härlig fredag

    SvaraRadera
  2. Freeeeedag, och lediga såna fram till sommarsemestern. Smaka på det ordet "Sommarsemestern".... :) Men nu var det ju skidor..!! Bara åkt en gång, dåligt med snö, förstås. Och ja, det är lurigare än vad man tror!! MYCKET balans, faktiskt. Njut av kvällsturen efter jobbet, och stor fredagskram till Dig från Kate

    SvaraRadera
  3. Nope, inte skrockfull alls.
    Jag som har legat sjuk i influensa hela veckan längtar efter den där vanliga vardagen, att få jobba, träna, äta gott, dricka gott, umgås och få göra allt det där vanliga (och tråkiga)... i dag ska jag nog orka plocka bort julen i alla fall, har inte så mycket mer än ett par ljusstakar, enstaka småtomtar och en liten gran. Jag tömmer den så får maken slänga ut den i kväll när han kommer hem. Städningen får vi ta en annan dag.
    Ha en riktigt trevlig helg, kram J

    SvaraRadera
  4. Ja äntligen helg!!
    Hoppas du kommer ut på en skidtur.
    Kram på dig fina.

    SvaraRadera