torsdag 7 december 2017

Det där med vädret och julpynt

God kväll !

Jösses vad trött jag är och man blir ju inte piggare av detta vädret precis. Idag har det regnat och blåst precis hela dagen, så tråkigt. Tänk vad mysigt det hade varit med snö och sol, känns som det skulle behövas. Ta en promenad när man kommer hem från jobbet, och höra det där härliga knarret under skorna av snön, det vore fint det, men det kommer väl snart hoppas jag.

Men nu myser vi inne istället med massa tända ljus och lite julpynt. Här pyntas det inte så mycket, tycker mest om blommor och lite kulor, närmare jul kommer tre tomtar fram, ja det är nog allt haha. Är inte jätte förtjust i tomtar men några kommer fram ändå, mest för att det hör till liksom. 

Men som Ernst säger...i det enkla bor det vackra.

Lite så här har vi hemma hos oss.







Ska ni se på Ernst i kväll ?
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hos oss är det nästan bara " vinterpynt".. och naturligtvis så såg jag på Ernst..!!👍👍👍
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Klart jag tittar på Ernst. Jag ar nog lite mer "stök" hos mig. Pyntar all in. Ångrar det sedan när det ska bort.Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera