måndag 8 januari 2018

Mat och träning

God morgon !

Måndag igen och vi har en ny vecka framför oss, nu är det bara fulla veckor som gäller. Känns lite tungt faktiskt. Vi har ju vår resa i slutet av augusti att se fram emot, så nu får vi spara både semesterdagar och pengar. Men vi har ju Eric i Motala som vi kan hälsa på, är ju både mysigt och roligt samtidigt som det blir som en liten miniweekend. 

Nu när det är nytt år ska man visst ta tag i där det med både mat och träning har jag hört. Nä jag skojar bara, det gör man  ju såklart som man vill. Men jag känner att jag måste det. 

I höstas när vi höll på att renovera här hemma prioriterade jag inte mig själv, men när vi började bli klara så skulle jag köra igång igen, vilket inte gick så bra. Jag fick någon slags överansträngning i knät som gjorde fruktansvärt ont, sitter i lite fortfarande.

När jag vaknade på nyårsdagen kunde jag inte röra armen, troligtvis någon nerv i kläm, det känner jag fortfarande av det också. 

Rygg, nacke och axlar har jag också problem med, men det har mer med jobbet att göra så det har jag haft länge. Sitta vid datorn hela dagarna är inte bra.  

Ja ni hör ju...tant börjar bli gammal och utsliten haha. Misstaget jag gjorde i höstas var att sluta träna där ett tag, alla är vi ju olika men min kropp mår bättre av att träna, så nu ska jag försöka komma igång igen.

Så var det det där med maten, jag har inte alls ont utav att utesluta, ris, pasta, potatis och bröd, så jag kör lite efter LCHF, det passar mig bra.

Det här är så gott, grönsaker i ugn, kassler eller kyckling eller lax till plus lite keso till det. 
Bra, mättande och nyttigt.



Som sagt alla är vi ju olika men jag kör gärna igång med allt samtidigt, det ena ger det andra liksom.

Hoppas ni får en bra start på veckan.
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. nyttig mat är härlig :) jag har oxå valt bort sånt du nämner :) hoppas du får en fin måndag kram

    SvaraRadera
  2. Samma här, lite nystart...! Nu kör vi..!!! God fortsättning på det nya året!!
    Kram Kate

    SvaraRadera